• Team
  • Open opleidingen
  • Insights Discovery
  • Contact
Lens Careers
  • Assessments
  • Training
  • Coaching

Selectiegesprekken voeren

Leer selectiegesprekken voeren Je weet wie je zoekt maar je kent ook de valkuilen van een verkeerd oordeel. Hoe kom je erachter of de sollicitant daadwerkelijk geschikt is voor de functie? En hoe selecteer je de meest geschikte medewerker? Het maken van een goede beslissing na een sollicitatiegesprek is een belangrijke, maar vaak lastige taak. […]

Timemanagement

Leer baas te zijn over je eigen tijd. Ja, we leren je de bestaande modellen en technieken. Maar dat is niet genoeg. In deze training doen we het net even anders dan anderen. Grip krijgen op jouw tijd betekent inzicht hebben in jouw noden, je patronen en je gedrag. Voor wie? Iedereen die graag meer […]

Groeien in je rol als supervisor

“De hot-dog tussen de sandwich” noem ik hen vaak.

De dagelijkse praktijk op de werkvloer is vaak weerbarstig.

Werkdruk en onvoorziene omstandigheden maken dat veranderingen maar moeizaam van de grond komen.

Eerstelijns managers zijn bij uitstek diegenen die de bedrijfsstrategie en de kernwaarden op de rails zetten, en ervoor moeten zorgen dat de wagons niet ontsporen.

Het zijn zij die hun medewerkers positief moeten beïnvloeden, stimuleren, coachen en ook corrigeren.   Zij zijn diegenen die de  medewerkers moeten stimuleren om nieuwe uitdagingen aan te gaan, te leren, mee te gaan ondernemen en initiatief te nemen.

Deze workshops zijn korte, licht verteerbare sessies waarin we dichtbij de dagelijkse praktijk en realiteit blijven.  Met als doel sterker, vaardiger, autonomer en impactvoller te worden in de rol van teamleider.

Leer beter communiceren

We praten wat af op een dag.

Toch blijft het moeilijk om de dingen bij naam te noemen en naar mekaar te luisteren zonder dat we meteen een oordeel klaar hebben. We hebben zo allemaal onze principes en overtuigingen en ons eigen geprefereerd model van de wereld waar we liefst krampachtig aan vasthouden.

Hoe doe je dat dan, ‘goed communiceren’ met elkaar en meer zelfverzekerd rond de tafel gaan zitten ?
Hoe doe je dat in een team ? En wat doe je als je vastloopt ? Hoe pak je het stuur vast in gesprekken ? Hoe ga je om met weerstand ? Met emotie ?

Klanten binden, boeien en verrassen

Wanneer je méér doet dan je klant verwacht, je doet wat je belooft en je proactief oplossingen aanreikt waar je klant mee geholpen is, dan is de kans heel groot dat hij terugkomt. En dat willen we toch allemaal ? Of mag ik klanten ook ontslagen?
Klanten verschillen, ze vragen flexibiliteit, oprechte aandacht, maatwerk en creatieve oplossingen. Ze vragen jou in te spelen op hun specifieke wensen.
Met empathie, begrip en écht leren luisteren bereik je al heel wat.

Denken en handelen vanuit de klant en daarop inspelen, daar gaat het om.

  • Assessments
    Training
    Coaching

    Team
    Open opleidingen
    Insights Discovery
    Contact

    Langlaarsteenweg 168
    2630 Aartselaar
    +32 3 448 29 59
    info@lens-careers.be

  • ©2025 Lens Careers | Privacy & Cookies

    Website gemaakt door Sinergio